Mokinių apklausa pagal Erasmus+ projektą „Inovatyvus mokymas (is)“

2021-01-02 (atnaujinta 2024-04-30)

2021 metų spalio – lapkričio mėnesiais buvo vykdoma 5– III klasių mokinių apklausa. Apklausoje dalyvavo 142 mokiniai. Apklausos klausimai susiję su šiuolaikiniu mokymusi, mokytojų naudojamais metodais, vertinimo ir įsivertinimo strategijomis. Apklausos išvados:

  • Dauguma (89 proc.) mokinių teigia, kad mokykloje mokosi užsibrėžti tikslus, uždavinius, kad tobulėtų.
  • 81 proc. respondentų sutinka, kad mokytojai pasako, kokių tikslų mokiniai turi pasiekti per pamoką.
  • Dauguma respondentų teigia, jog pamokose jie dirba aktyviai (76 proc.), mokytojai leidžia pasirinkti mokymosi metodus, būdus, uždavinį (68 proc.).
  • Dalis mokinių nesutinka, kad mokytojai pamokose daug reikalauja (35 proc.), įvairiais patraukliais būdais pateikia naują medžiagą (28 proc.), po kontrolinių darbo paaiškina, ką kitą kartą gali padaryti geriau (29 proc.), nebijo daryti pamokoje klaidų (36 proc.).
  • Kad mokytojai laikosi vienodos mokinių vertinimo tvarkos sutinka 67 proc. mokinių, nesutinka  – 27 proc.
  • Dauguma mokinių (75 proc.) sutinka, kad mokytojų rašomi įvertinimai už atsakinėjimą pamokos metu yra pelnyti.
  • Kaip įdomios ir įvairios dažniausiai paminėtos geografijos (16 proc.), lietuvių kalbos ir literatūros (14 proc.) istorijos (14 proc.), fizinio ugdymo  (13 proc.) ir kt. pamokos.
  • Mokinių teigimu, dažniausiai dirbama porose ir grupėse istorijos (26 proc.), biologijos (14 proc.), lietuvių kalbos ir literatūros (11 proc.) ir kt. pamokose.
  • Dažniausiai grįžtama prie uždavinio matematikos (29 proc.), lietuvių kalbos ir literatūros (22 proc.), biologijos (13 proc.) ir kt. pamokose.

Rekomendacijos:

  • Planuojant pamokas, daugiau  remtis šiuolaikinės pamokos samprata, kiekvienoje pamokoje taikyti sutartus šiuolaikinės pamokos elementus.
  • Pamokose taikyti mokymosi strategijas, netradicinius, mokinius aktyvinančius, savivaldų mokymąsi stiprinančius ugdymo(si) metodus, sudaryti sąlygas mokiniams mokytis pagal gebėjimus, bendradarbiaujant tarpusavyje.
  • Pamokose formuluoti orientuotą į aiškų ir pamatuojamą rezultatą mokymo(si) uždavinį, derantį su kompetencijų bei asmenybės ugdymo tikslais, pamokos pabaigoje grįžti prie uždavinio, jo įgyvendinimą aptarti  su mokiniais.
  • Siekti, kad mokyklos bendruomenės susitarimai dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo pamokoje padėtų kurti mokyklos pažangą, nuosekliai bei sistemingai stebėti ir analizuoti susitarimų įgyvendinimo veiksmingumą kiekvieno mokinio individualios pažangos aspektu.
  • Organizuoti sistemingą pedagoginės veiklos stebėseną, skatinti pedagogų kolegialų mokymąsi, tobulinti mokytojų didaktinę kompetenciją – padėti pereiti nuo poveikio ar sąveika grįstos mokymo sampratos į mokymąsi akcentuojančią pedagoginę veiklą, skatinti mokytojus taikyti netradicinius, mokinius aktyvinančius, savivaldų mokymąsi stiprinančius ugdymo(si) metodus.

 

Įnovatyvus ugdymas