Mokinių vertinimas, įsivertinimas ir pažangos stebėjimas

2021-01-02 (atnaujinta 2024-05-03)

Neveronių gimnazijos direktorė Danguolė Marmienė ir anglų kalbos mokytoja Rita Petkevičienė dalinosi su gimnazijos mokytojais patirtimi, kurią įgijo kursų Tenerifėje metu. Pedagogės pristatė naujų metodų, paaiškino aiškių vertinimo kriterijų svarbą ir pateikė vertinimo pavyzdžių. Gimnazijos mokytojams labai patiko „Dictogloss“ metodas, kai mokytojas perskaito tekstą kelis kartus. Mokiniai bando individualiai atkurti tekstą, jį užsirašydami, po to tekstas bandomas atkurti grupėse. Po darbo grupėse mokytoja rodo tekstą, kuriame vietoj žodžių yra tik brūkšniai su užrašytais skaičiais virš brūkšnio.  Mokiniai renkasi skaičių ir bando atspėti žodį. Už atspėtus žodžius mokiniams skiriami taškai.

Taip pat buvo pristatyta, kaip tinkamai įvertinti grupinį darbą:

  • Vertinti individualų kiekvieno grupės nario darbą pvz. skirti 50 % viso įvertinimo individualiam darbui.
  • Vertinti ir darbo procesą, ne tik produktą (rezultatą). Kiekvienas grupės narys įvertina komandos narių darbą. Kiekvienas grupės narys įsivertina save.
  • Aptarti su mokiniais vertinimo kriterijus, kad jie tiksliai žinotų, kiek procentų ir už kokią veiklą gaus.

Pedagogės dar kartą pasidžiaugė, kad mūsų gimnazijoje mokiniams yra aiškūs mokytojų vertinimo kriterijai.

Gimnazijos direktorė D. Marmienė ir anglų kalbos mokytoja R. Petkevičienė

Straipsnio nuotrauka Straipsnio nuotrauka